آئین معارفه مسئول حراست شهرداری کوزه کنــــان با حضور مدیرکل حراست استانداری آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استانداری و شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و حاج آقا موسوی در دفتر شورای اسلامی شهرکوزه کنان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جلیل جهانپور شهردار کوزه کنــــان ضمن خیر مقدم به آقای محمد شهبازی، مدیر کل حراست استانداری آذربایجان شرقی، در سخنان کوتاهی از «عادل اسماعیل پور» به عنوان فردی اخلاق مدار که در حوزه امور حقوقی از خود سوابق درخشانی بجا گذاشته یاد کرد و انتصاب او را به فال نیک گرفت.

در ادامه این مراسم «محمد شهبازی» مدیرکل حراست استانداری آذربایجان شرقی  به نقش خطیر حراست اشاره کرد و گفت: نقش نظارتی در جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر سازمان ها بالاتر است و فلسفه تشکیل حراست در ادارات و سازمان های اجرایی در سالهای اولیه انقلاب از همین موضوع نشات می گیرد.

شهبازی، حراست را یکی از پایه های اصلی هر سازمان دانست و عنوان نمود وظیفه حراست پیشگیری از وقوع تخلف و تضرر مجموعه است. وی عنوان کرد حراست می بایست علاوه بر حفاظت از سرمایه های مادی در جهت حفظ سرمایه های انسانی سازمان که نقش اصلی ارائه خدمات به شهروندان را برعهده دارند بکوشد. وی بر لزوم حفظ کرامت و شخصیت انسان ها توسط مسئول حراست تاکید کرد و متذکر شد رسالت حراست حمایت از کارکنان می باشد و حراست می بایست از کنکاش در زندگی شخصی کارکنان که امری نادرست است خودداری نماید.

محمد شهبازی اظهار داشت: حفاظت از اماکن و بیت المال، تأسیسات و تجهیزات، اسناد، حق و حقوق کارکنان و ارباب رجوع  ازسایر وظایف حراست می باشد که به عنوان مشاور مدیریت تلاش مستمر خود را  در راستای استقرار شایسته سالاری با تکیه بر شناسائی و معرفی کارکنان متعهد و متخصص، رعایت حریم خصوصی افراد، تلاش مجدانه در شناسائی و پیشگیری از آسیب های شهرداری و رعایت قوانین و مقررات و ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری، قانون گرائی و تعمیم آن در شهرداری در سر لوحه کار خود قرار دهد.

وی همچنین عنوان کرد، عمل به قوانین باید سرلوحه کار ما باشد و از تمام کارکنان شهرداری خواست حداکثر همکاری را با واحد حراست داشته باشند.

در پایان این مراسم عادل اسماعیل پور به عنوان سرپرست حراست شهرداری کوزه کنان معرفی شد.

گفتنی است عادل اسماعیل پور پیش از این به عنوان مشاور امورحقوقی در شهرداری کوزه کنـــــان مشغول به کار بوده است.