جلیل جهان پور شهردار کوزه کنان با اعلام این مطلب اظهار داشت :  شهروندانی که تراکتورهای سمپاش یا پمپ سمپاشی دارند برای ضد عفونی کردن سطح شهر یا حتی فقط محله خودشان به شهرداری کمک کنند . با ترکیب یک لیتر وایتکس و 50 لیتر آب به کمک شهرداری کوزه کنان بیایند. وی افزود: باید فرهنگ خیر اندیشی و نیک اندیشی در امور خیریه بین مردم نهادینه شود تا بتوان گام‌های بلندی را برای مقابله با این ویروس مسری و همه گیر برداشت.

جهان پور بیان داشت: بیماری کرونا مثل زلزله نیست که فقط یک استان یا یک شهر را درگیر کند بلکه بیماری مسری است و در صورت غفلت ، همه مناطق را آلوده خواهد ساخت.

وی تصریح کرد: باید برای مقابله با این ویروس همه پای کار بیایند و تمام ظرفیت‌های گروه‌های جهادی، خیران و آحاد مردم برای ریشه کنی این بیماری به کار گرفته شود. شهردار کوزه کنان با تشکر از همه کسانی که روز شهردار را تبریک گفتند افزود در این شرایط حساس کشور بهترین کار ممکن کمک به همدیگربوده و ضدعفونی شهر تا زمان حل کامل مشکل ویروس کرونا انجام می‌شود.

جهان پور بیان داشت: هرگونه اقدام پیشگیرانه در مقابله با این ویروس بدون مشارکت آحاد مردم امکان‌پذیر نخواهد بود و باید خود مردم به این باور برسند که زمینه پیروزی بر کرونا عزم جدی مردمی است. شهردار کوزه کنان همچنین از همشهریانی که دراین کار خیر مشارکت می کنند خواست تا تصاویر خود در حال سمپاشی و ضدعفونی کردن شهر را برای شهرداری ارسال نمایند.