بدینوسیله به اطلاع همشهریان گرامی میرساند، مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان شبستر متشکله در مورخ 99/05/27 به شرح ذیل می باشد:

 

  1. برگزاری مراسم در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری (از هر طرف حداقل دو متر) و تجمعات حداقلی  و در اماکن و فضاهای سرپوشیده با یک چهارم ظرفیت محل و با رعایت فاصله گذاری (از هر طرف حداقل دو متر) و استفاده مستمر از ماسک و با تهویه مناسب.

 

  1. رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم (حداکثر دو ساعت)

 

  1. جابجائی هیئت ها و دسته روی ممنوع می باشد.

 

  1. استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم ممنوع و مراسم سینه زنی و زنجیرزنی (با زنجیر شخصی) در محل مراسم بدون جابجایی مجاز می باشد.

 

  1. برگزاری مراسم خاص نظیر تشت گذاری، علم گردانی و دستجات شاه حسین گویان و .... به دلیل تجمع، تراکم و جابجائی و ضرورت پیشگیری از شیوع و سرایت بیماری ممنوع می باشد.

 

  1. برگزاری نماز در مساجد حداکثر به مدت یک ساعت در اماکن سربسته دارای شرایط بهداشتی و تهویه مناسب با یک چهارم ظرفیت مکان مورد نظر و رعایت فاصله گذاری (حداقل دو متر از هر طرف) و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و استفاده از وسایل شخصی بلامانع است.

 

  1. هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع می باشد.

 

  1. نذورات برابر دستورالعمل های بهداشتی صرفاً در قالب مواد غذایی خشک و یا خام توزیع خواهد شد.

 

  1. مقرر شد نسبت به حفظ بهداشت محیط در محل های برگزاری مراسم، فراهم بودن اقلام بهداشتی، در دسترس بودن مواد ضدعفونی کننده، عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده مستمر از ماسک، مدیریت ساعت و زمان برگزاری از مسئولین و متولیان هیأت های عزاداری و هیأت امنای مساجد و حسینیه ها رعایت گردد. (نظارت بر اجرای مصوبه بر عهده اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه خواهد بود).

 

  1. مقرر شد در صورت عدم توجه مسئولین هیئت ها، حسینیه ها، هیئت امنای مساجد و مداحان در مرحله اول تذکرکتبی و در صورت تکرار تخلف قطع ارائه خدمات عمومی یارانه ای و پشتیبانی تا پایان ماه صفر و در مرحله سوم لغو مجوز به مدت شش ماه و معرفی به مرجع قضایی جهت رسیدگی به تخلف از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اقدام شود.